Thursday 3 October 2019

Pelan Takaful Terbaik Untuk Wanita

Hi.. Assalamualaikum semua...

Hani ada benda best untuk Hani share kepada wanita-wanita yang singgah membaca di blog Hani. 

Kalau anda nak tahu, AIA Public Takaful ada satu plan yang sangat menarik dan sangat berbaloi untuk anda especially golongan wanita yang belum berkahwin iaitu A Life Lady. 


Kenapa golongan yang belum berkahwin sahaja? Habis.. yang dah kahwin macam mana? Tak ada masalah... anda yang masih berkahwin pun boleh enjoy benefits dan reward yang AIA bagi ni cumanya tak sebanyak mereka yang belum kahwin la.

Advantage dia untuk yang belum berkawen ni, anda akan dapat hadiah perkahwinan daripada AIA yang berbentuk cash sebanyak 3% daripada nilai sum covered anda. 

Let say lah sum covered anda adalah RM100,000 so nanti bila anda berkahwin, AIA akan bagi RM3,000 cash reward dekat anda. Best tak best?

Tak cukup dengan itu, lepas anda kahwin... anda pregnant pula... AIA akan bagi lagi RM3,000 dekat anda sebagai hadiah kelahiran baby anda.

Lagi satu advantage untuk anda, anda boleh apply A Life Joy untuk anak anda dalam kandungan tu immediately. Tak perlu tunggu pengunderaitan perubatan. Kalau anda tak ambil plan A Life Lady then anda nak ambil Plan A Life Joy untuk anak anda, anda kena tunggu kandungan anda berusia 14 minggu, baru boleh apply.

So, kalau berlaku sebarang kesakitan atau komplikasi masa mengandung, anda boleh claim dengan AIA or even kalau berlaku late miscarriage pun anda boleh claim dengan AIA.

Plan A Life Lady ini akan memberi perlindungan kepada penyakit-penyakit wanita yang melibatkan payudara, cervix uteri, uterus, fallopian tube, vagina atau ovary.

Kita tahu, wanita kan sukakan pada kecantikan dan ada yang sanggup ambil risiko untuk melakukan pembedahan kosmetik. Dengan A Life Lady, anda tak perlu risau kerana sekiranya berlaku komplikasi disebabkan pembedahan kosmetik yang anda lakukan itu, AIA akan cover untuk anda. 

Lepas tu bila anda dan melangkah umur 55 tahun, AIA akan bagi lagi cash reward kepada anda. 

Kalau umur anda panjang sehingga mencecah 8o tahun, anda akan dpt balik lump sum amout sebanyak 150% ok.. Contoh lump sum anda adalah RM100k ribu.. Umur 80 tahun anda masih hidup sihat. Anda akan dapat balik wang anda sebanyak RM150 ribu ok!!! 

Kalau anda meninggal sebelum umur 80 tahun, family anda la yang akan dapat RM100 ribu..

Makanya, hidup lah dengan sihat.. Semoga panjang umur.. Dpt balik RM150 ribu boleh pakai pergi mekah.. Pastu sambung pula pergi travel merata hala.. Dengan syarat anda jaga la kesihatan sebaik mungkin.. 

Semoga anda panjang umur dan kuat bertenaga... Aminnn

Haaa.....anda masih rasa rugi ke dok bayar setiap bulan tu. Anda anggap sahaja bulanan yang anda bayar tu sebenarnya adalah saving untuk anda... 😁😁

Kalau anda sayang diri sendiri, boleh klik link di bawah untuk dapatkan quotation

No comments:

Post a Comment